2 Eylül 2008 Salı

Kurdele Nakışında Kullanılan Malzemeler-2

Muline:

Kurdele nakışının olmazsa olmazı bir başka malzemesi de muline ipidir.

Anchor ve DMC marka mulineler, hem kalite açısından hem de renk çeşitliliği açısından göz dolduruyor.

Ben henüz bu ikisinin arasında ki farkı anlayabilmiş değilim.

Tek fark fiyatlarında; biri 75 kuruşa diğeri 65 kuruşa satılıyor.

Hangisinin rengi hoşuma gittiyse onu alıyorum.

Muline, yapacağımızın modelin altyapısını oluşturmakta kullanılıyor.

Özellikle çiçeklerimizin sapları ve bağlantı noktalarını muline yardımıyla gerçekleştiriyoruz.

Yaklaşık 8 metre ve 6 kat olarak piyasaya sunulan iplerin uygulamasını 3 kat olarak yapıyoruz.

Anchor’un sitesini gezdiğimde mulinelerin yaklaşık 460 renk çeşidinin olduğunu gördüm.

Ben çoğunlukla yağ yeşili tonunu severek kullanıyorum.

İp almaya gittiğinizde zaten göreceksiniz; kocaman bir stand muline ipine ayrılmıştır.

Minik minik kutular içinde bir ana rengin bir sürü tonlaması vardır.

Dikkat; aman kendinizi kaybetmeyin ve paniklemeyin renkleri gördüğünüzde.

İnsanın içinden “Acaba bu standı kaç paraya satarlar ki?” sorusu geçiyor:)))

Sim İp:

Ben sim ipi çok sevdiğim için muhakkak çalışmaların da elişi sim makarası da kullanıyorum.

Anchor’un sarı simi vazgeçilmezim oldu.

2.50 ile 3.50 YTL arasında değişiyor fiyatı.

Bir tane aldınız mı doya doya kullanın.

Çabuk bitmiyor.

Hayalet İp:

Bir de kurdele nakışında kullanılan hayalet ip var ki, akıllara ziyan:)))

Bildiğimiz misinanın incecik hali.

Çalışmalarımızı sabitlemek amacıyla kullanılıyor.

Ben kendileriyle yeni tanıştım, en kısa sürede sizin de tanışmanızı isterim.

Sadece nakış için değil, her türlü iplik gerektiren yerde gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

Mesela bir çok hanımın kabusu olan paça kıvırma olayında kendisi Oscar’lık bir oyuncu gibi.

İstediğiniz kadar kumaşın yüzüne çıkartın hiçbir şey belli olmuyor.

Yada düğme dikerken kullanın.

Kumaşın rengine uygun ip bulamadınız mı hemen hayalete sığının, sizi yüzüstü bırakmayacaktır:)))



Kasnak:

Kurdele nakışının en can alıcı noktalarından birisi de kasnaktır.

El nakışı kasnağı gerektiriyor bu çalışma.

Orta boy ve lütfen vidasız kasnak sahibi olun.

Piyasada genellikle vidalı kasnak satılıyor.

Ancak bu kasnak hem kumaşa zarar veriyor hem de belli bir süre sonra vidası tutmuyor ve yenisini almak zorunda kalıyorsunuz.

Diğerleri:

Son olarak elbette ki makas, mezura, örnek bezi, sarı kopya kağıdı, çizim kalemi, silgi, kalemtraş, parşomen kağıdı da çantanızda bulunması gereken materyaller.

Bir sonra ki dersimizde yavaş yavaş model uygulamasına geçelim artık değil mi:)

Hiç yorum yok: